20 Mayıs 2011 Cuma


7/B Sınıfı öğrencisi PINAR SARIÇİYDEM ambalaj tasarımını farklı bir amaç için de kullanılabilsin diye düşünerek tasarladı.Gözlük firması olmayı tercih eden arkadaşımız, satın alan kişinin ürünü ambalajından çıkardıktan sonra  saç tokası olarak da kullanabilmesine olanak sağlayarak satışlarını artırmayı planlıyor.

18 Mayıs 2011 Çarşamba

HARFLİ ÇİKOLATALARIM VAARR!!


7/B Sınıfı öğrencisi NAGİHAN KAYRAK zor konu seçti.Konusu 'ÇİKOLATA' rakipleri fazla iddialı.Arkadaşımız çok düşündü ve güzel bir fikir buldu.Hedef kitlemiz hem çocuklar hem de anneleri.Harfler şeklinde tasarlanan çikolata ambalajlarımız şekli ve canlı renkleriyle çocukların ilgisini çekerken,çikolata yenip bittikten sonra ambalajlar atılmayacak anneler için- arka tarafı mıknatıslı olduğundan- buzdolabı süsü olacak aynı zamanda küçük çocukların hafleri tanıması sağlanmış olacak.Tebrikler NAGİHAN..
II
7/A Sınıfı öğrencisi GAMZE  KOCA ambalaj tasarımı için 'ip firması'seçti.Amaç satışları artırmak olduğu için iplerin hareketliliğini sağlayan saplar sayesinde hanımların igisini çekmeyi ,satışı artırmayı hedefliyor.
8/A SINIFI ÖĞRENCİMİZ AYTEN ÇAĞLAR TEKERLEKLİ SANDALYEDE HAYATINI DEVAM ETTİRMEK ZORUNDA OLAN KİŞİLER İÇİN PROJE GELİŞTİRDİ.SANDALYE ARKAYA YATABİLİYOR KOLLARI VE AYAK KISIMLARI AÇILABİLİYOR YANİ YATAK OLABİLİYOR ÖZELLİKLE KENDİ YAŞAMAK ZORUNDA OLANLAR İÇİN GÜZEL BİR PROJE.
ARKADAŞIMIZ EMİN TOTU TEKERLEKLİ SANDALYE İLE YAŞAMAK ZORUNDA OLANLAR İÇİN PROJE GELİŞTİRDİ.MAKARA SİSTEMİNDEN YARALANARAK SANDALYESİNİ BU MAKARAYA BAĞLAR MAKARALAR SANDALYEYİ ÇEKER.
ÖĞRENCİMİZ ZEHRA AYAR GÖRME ENGELLİLERİN HASTAHANEDE YAŞADIKLARI SIKINTILARI ELE ALDI.HASTAHANE KAPISINA GELEN KİŞİ SÜREKLİ GELMEDİĞİ VE DOKUNAMADIĞI İÇİN KOLAYCA ÖĞRENEMEYECEĞİ HASTAHANE BÖLÜMLERİNİ, GİRİŞTEKİ DUVARLARA 'BRAİLL'ALFABESİ İLE YAZILMIŞ BİLGİLERİ KULLANARAK ÖĞRENECEK VE İŞLERİNİ DAHA KOLAY YAPACAKTIR.

SALİHA NUR BİRDANE; GÜN İÇERİSİNDE BASİT KAPI AÇMA DAVRANIŞININ ELLERİ OLMAYAN ENGELLİLER İÇİN  BÜYÜK BİR EZİYET OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜ.ÇÖP KUTULARININ ÇALIŞMA SİSTEMİNDEN YARALANAN ÖĞRENCİMİZ ,BU PROJESİYLE ELLERİNİ KULLANAMASADA  KİŞİLERİN AYAKLARIYLA KAPILARI KOLAYCA AÇABİLMELERİNE İMKAN SAĞLAMIŞ OLACAK.
Öğrencimiz ERTUĞRUL TOPÇU görme engelli öğrenciler için proje geliştirmeyi seçti.Sıraların üzerinde eşyalar için (kitap,defter,kalem vb)sabit olacak alan belirlenir.Eşyaların etrafına BRAİLLE alfabesi ile kabartılarak eşyaların ismi  yazılır.Bu sayede öğrenci eşyalarını arama çabasına girmez.

Sağ el parmakları olmayan kişi için proje geliştirmeyi seçen 8/B sınıfı öğrencimiz RABİA TOTU maket çalışmasında da bize gösterdiği projesinde parmakların işlevini yerine getirecek bu aparatı geliştirdi.Kol bu parçanın içine yerleştirilir, içindeki ipler sayesinde parmaklar hareket eder,hayat kolaylaşır.

FERDİ MIZRAK 8/A Sınıfı öğrencisidir.Projesini sol kolu dirseğinden olmayan kişiler için geliştirdi.Bisiklete binmek herkesin hakkıdır özelliklede çocukların .Sol kolun tutacağı bölüme basit bir aparat takviyesiyle kol bu bölüme yerleştirilir denge sorunu çözülür.

8/A SINIFI ÖĞRENCİSİ ÇAĞRI GÜMÜŞ ENGELLİLER İÇİN SPOR MERKEZİ GELİŞTİRDİ.ÖZELLİKLE YÜRÜME ENGELLİLER İÇİN GELİŞTİRDİĞİ PROJEDE ONLARIN TEKERLEKLİ SANDALYEYLE KULLANIMLARINA UYGUN YÜZME HAVUZU,FUTBOL SAHASI GİBİ ALANLAR MEVCUT.ENGELLİ OLDUĞU İÇİN SOSYAL HAYATA KATILAMAMIŞ HERKEZ İÇİN UMUT VERİCİ BİR PROJE.

Arkadaşımız NURGÜL KARAGÖZ 8/A sınıfı öğrencisidir.Görme engelliler için proje geliştirmeyi seçti.Hayatın her aşamasında olduğu gibi mutfakta da yaşanan sıkıntıları düşünerek üretti projesini.Evin her yerinde olduğu gibi mutfakta da duvarlara yerleştirilen ahşap korkuluklar ,tutunarak yürümeyi sağlayacak,düşmeyi engelleyecek.Ayrıca dolaplar üzerindeki halkalar da aradığını bulmasını kolaylaştıracak.
Arkadaşımız BASRİ BAYKARA 8/B sınıfı öğrencisidir.Sağ eli olmayanlar için düşündüğü projesinde arabalardaki direksiyonların üzerine vitesleri yerleştirerek engellilerin işini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.

17 Mayıs 2011 Salı

8/A Sınıfı öğrencisi OSMAN IŞIK engellilerin trafikteki sıkıntılarını düşündü.Özellikle koltuk deyneği ve tekerlekli sandalye kullananların kaldırım kabûsu projenin oluşmasında çıkış noktası oldu.Öğrencimiz iki taraflı olan kaldırımların tek tarafını yola sıfırladı,yolların kenarlarına fosforlu taşlar yerleştirdi.Bu fosforlu taşlar hem dikkat çekecek hemde kural ihlalini engelleyecek.

8/A SINIFI ÖĞRENCİLERİNDEN AYŞE KARAKAYA PROJESİNDE İŞİTME ENGELİ OLANLAR İÇİN ÇALIŞTI. KÖTÜ GÖRÜNDÜĞÜNÜ DÜŞÜNDÜĞÜ KULAKLIKLAR YERİNE ESTETİK AÇIDAN DAHA GÜZEL KÜPELER TASARLADI.ÖZELLİKLE BAYANLARIN GÖZDESİ OLACAKK
8/B Sınıfı öğrencisi RUMEYSA TOTU her iki eli de olmayan engellinin banyo yapma sorununu ele aldı.Proje aşamalarında engellinin yalnız yaşayabileceği ihtimalini de düşünen Rumeysa banyoda yardımcı eller tasarladı.

8/A Sınıfı Öğrencisi KÜRŞAT GENÇEL görme engellilerin alışveriş yaparken yaşadığı sıkıntılardan yola çıkarak bir proje geliştirdi. Onların alışverişlerini rahatça yapabilmeleri ve ne kadar harcama yaptıklarını bilmeleri için ayrıca alışverişte aldatılmalarını önlemek amacıyla her insanın kullandığı paralar üzerine görme engellileride bilgilendiren kabartma rakamlar yerleştirilmesi fikrini geliştirdiBu proje ile görme engellinin  işi oldukça kolaylaştıracak.
8/B Sınıfı öğrencisi ADEM CANBAZ projesinde sol kolu olmayan ve tarlasını sulaması gereken bir çiftçiyi ele aldı.Sulama borularını tek tek taşıması ve birleştirmesi için iki eline de muhtaç olan çiftçinin işini kolaylaştıracak  proje de su borularına tekerlek ilave edildi.Çekerek istenilen yere götürülebilecek ve kolayca monte edilebilecek.

8/B Sınıfı öğrencimiz ŞÖHRET BAYKARA her iki ayağı olmayan kişiler için proje hazırladı.Projesinde tekerlekli sandalye kullanan bu engelli grubun kimseye ihtiyaç duymadan tuvalet ihtiyacını giderebilmesi amaçlandı.Projede sandalyenin alt kısmındaki açılabilir kapaklar sayesinde hayat bu grup engelli için daha kolay olacak.



8/A Sınıfı Öğrencimiz ONUR Sol ayağı dizkapağından aşağısını kullanamayan engelini seçerek proje geliştirdi. Bisikleti kullanamayacağı tespit edilen kişinin bisiklet üzerindeki dengesini sağlaması,bisiklet pedalını çevirmede kolaylık sağlaması amaçlanmıştır.


16 Mayıs 2011 Pazartesi

8/A Sınıfı Öğrencimiz MERT BURAK ALDEMİR görme engelini seçtiği projesinde; alışveriş yaparken yaşanan sıkıntıları ele almış.Her aldığımız yeni ürünün üzerinde etiketleri,etiketin üzerinde de kullanım önerileri ve ürüne ait özellikler olduğunu belirten öğrencimiz bu durumda sıkıntı yaşayan görme engelliler için onların kullandığı BRALLE alfabesini de içinde barındıran etiketler tasarlamış.

8/B Sınıfı öğrencimiz Cemile HAMAMCIOĞLU 'nun engeli kolları dirseklerinden olmayan kişi,arkadaşımız bu engeliyle yaşayamak zorunda olan kimsenin başkalarına ihtiyaç duymadan kıyafetini giyebilmesi için mıknatıslı kıyafet tasarladı.Giysinin düğme yerlerine yerleştirilen mıknatısların birbirine temas etmesi kapanması için yeterli.Yine aynı metotla kullanılan, üzerinde koluna takamadığı saati yerleştirilmiş şortuda bulunmaktadır.Kişi otururken saat dizlerinin üzerine gelecek şekilde yerleştirilmiş.Bu projeyle engelli kişi kimseye ihtiyaç duymadan giysilerini giyebileceği gibi zamanını planlayabilecektir.

8/A Sınıfı Öğrencimiz FatmaNur DABANLI işitme engelliler için yaptığı projesinde ;hastahanelerdeki bölümler ve doktorların isimlerini işaret diliyle tabelalara ilave etmeyi,böylece işitme engelli kişilerin kimseyeye ihtiyaç duymadan muayene yer ve zamanını bileceklerini düşündü.


FATİH SULTAN MEHMET İ.Ö.O ÖĞRENCİLERİ 2.YARIYIL YAPIM KUŞAĞI PROJELERİNİ SERGİLEDİLER

8.sınıf öğrencilerinin yapım kuşağı proje konusu'ENGELLİ OLSAYDIM'. öğrenciler kendi engelini seçmekle işe başladılar.Seçilen engelin günlük hayatta getirdiği sıkıntılar düşünülerek listelendi,sınıf ortamında paylaşıldı.Bir sonraki derse sahip oldukları,onlara teknolojik anlamda sunulan imkanlar araştırılarak paylaşıldı.Engellilerin yaşamlarını kolaylaştırmak, hayat kalitelerini artırmak,onları topluma kazandırmak amacıyla başladığımız projelerimize öğrencilerimiz hayat verdi.işte öğrencilerimiz ve projeleri